Solön GK är möjligheternas golfbana där medlemmar och gäster får möjlighet att delta och engagera sig i arbetet. Ideella krafter skapar golfbanan tillsammans. Hos oss är varje spelare välkommen och vi bemöter varandra med respekt, såväl spelare som banarbetare.

Vi ser gärna att alla bidrar till en atmosfär som är unik för oss. Hos oss är vi i naturen glada individer som

–        Hejar på varandra med ett leende

–        Hjälper varandra

–        Respekterar alla på golfbanan.

o  Det innebär att du som nybörjare är välkommen att spela hos oss, men vi vill be dig respektera grundläggande regler och släppa igenom spelare som kommer bakom dig.

o  Vi vill att alla erfarna spelare visar förståelse för nybörjare och på ett respektfullt sätt hjälper dem att utvecklas som golfspelare.

o  Banarbetare gör sitt bästa för vår skull och dom har förtur.

–        Här gör vi rätt för oss och blir medlem eller betalar greenfee.

–        Alla är välkomna att delta i våra kommittéer och i våra sociala aktiviteter.

–        Nya idéer och förslag på aktiviteter och förbättringar är välkomna, vi gör så gott vi kan, och med en ödmjuk feedback till oss kan vi bli ännu bättre.