Pellentesque tellus

Etiam sodales

Nullam eu sem

Multisportbanan – Ett äventyr för alla
Sparka – slå – eller kasta, du väljer!
Vår multisportbana är öppen för ALLA

Fotbollsgolf/footgolf, korthålsgolf, frisbeegolf/discgolf är roligt och går ut på att sparka, slå eller kasta från en utslagsplats till hål på så få tillslag som möjligt.

En rolig aktivitet med fokus på strategi, enkla regler, glädje och kamratskap. Alla väljer sin egen sport och slår ut från samma plats. Perfekt för familjer, kompisgäng eller för egen träning.

Att känna till

•Du kommer till multisportbanan via en stig bredvid dammen vid pumphuset, följ skyltar ”MULTISPORTBANA”

•Banan är byggd för att spela disc-frisbee golf / fotbollsgolf / golf med järn klubba

•Man behöver ta med sig egen utrustning såsom bollar, protokoll och pennor.

•Det är inte tillåtet att använda golfklubbor som du slår längre med än 60 meter

Pay & Play

Priser:

Medlemmar i Solön golfklubb och barn 0-5 år spelar gratis

6-16 år 20 kronor / dag

16-100 50 kronor/ dag

Veckokort = 200 kr/familj

Säsongskort = 500 kr/familj

Tips för skadefri runda!

•Långbyxor och oömma skor rekommenderas för folk med ”julgransfot” 🙂

•Värm gärna upp med lite bolltrixande, frisbee kast och lek.

•Kolla gärna runt bollen i ruffen innan ni klipper till för att undvika kollisioner med stenar och annat.

•Ta i lagom mycket när ni sparkar, man tjänar oftast många sparkar på taktik och kontroll!

•Spel sker på egen risk.

•Säkerhet är viktigt, ta inga risker och håll banan och dess spelare under uppsikt

Regler

•       Bollen/Discen spelas från den plats den ligger.

•       Bollen ska ligga still vid tillslag.

•       PAR är antal tillslag för att komma i hål eller korg

•       Varje tillslag ger 1 poäng

•       Om bollen/discen ligger så den inte kan spelas kan man flytta den och placera den på banan, det ”kostar” 1 poäng (plikt).

•       Om bollen landar i hålet men studsar ur räknas den ej i hål, du fortsätter spela hålet

•       Spelordningen vid utslagsplats avgörs av det bästa resultatet på föregående bana.

•       Spelordningen efter att alla spelat ut avgörs av vilken boll som ligger längst från hål.

•       Om din boll/disc/frisbee är på väg mot någon person så skriker du ”FORE”

•       Om du hör ordet ”FORE” skrikas, huka dig ner skydda huvet

•       Juniorer 0-10 år tillåts utslag 10 meter in i banan, tips: mät med fotsteg

•       Seniorer 70+ tillåts utslag 10 meter in i banan, tips: mät med fotsteg

•       Man får absolut inte förstöra buskar, träd och grenar för att förbättra bollens läge.

•       För att hålla tempo MAX 10 tillslag, kast eller spark per hål

•       Vi önskar er en rolig och frisk runda!

Ta gärna en selfee och tagga oss

# SolönGK #Sollerön #MultiSport #Fotbollsgolf #Dalarna