Välkommen !

Solön GK erbjuder en bana med 9 varierande, roliga och utmanande hål. Varje golfhål är sitt eget rum. Du spelar golf i en naturskön miljö med många unika djurarter. Har du tur kan du se både ugglor och rovfåglar men framför allt är Sollerön känt för sina grodarter. Och just grodan är Solön GKs signum. Det är fridfullt att spela golf hos oss, där djur och människor möts och samsas i en härlig miljö

Fördelen med vår bana är att det är enkelt att komma ut och spela golf när det passar dig. Du behöver inte anpassa dig till köer och tider utan kan planera eller spela en spontan runda tillsammans med familj, vänner eller på egen hand.

Sollerön är en fantastisk plats i Siljan. Sollerön och Siljanbygden är resultatet av ett gigantiskt meteoritnedslag för mer än 300 miljoner år sedan. Namnet Sollerön kommer från Solund (solön) – på Sollerön lyser solen! Denna unika historia har gett golfklubben sitt namn.

Det har tidigare spelats golf på Sollerön. Många har kanske spelat på den utmanande banan som ett tag hade Sveriges svåraste hål. Detta hör till historien och efter konkursen 2020 är det nu dags för nya tider och möjligheter.

Vi är stolta att återigen kunna bidra till golfspel på Sollerön. Vårt mål är att växa hållbart och utveckla banan varje år.

Multisportbana

Sedan två år tillbaka har området även en multisportbana för kortbanegolf, footgolf/fotbollsgolf och disc-golf/frisbeegolf. Den är öppen för alla även de som inte har golfhandicap. Vi uppmuntrar skolklasser, familjer, kompisgäng att aktivera sig på området. Det är bäst om du tar med dig utrustning då vi inte har bemannat kansli alla dagar.

Vi vill att du ska uppleva en härlig golf i en lugn och rofylld miljö och vi hoppas att andan känns på och runt banan. Är du hos oss ska du känna dig välkommen att spela med oss och delta i våra sociala aktiviteter.

Vi önskar er välkomna till Solön Golfklubb!

#SolönGK #Sollerön #GolfiDalarna #Dalarna #Tillsammans #Enkelt #Engagemang #TEE