Frågor & Svar

Har vi klubbhus?

Vi har samarbete med restaurang Jugen Jon, där du kan parkera bilen. Vi kommer att ha en golfhörna inne i resturangen.

Har vi maskiner och maskinhall?

Är klubben med i Svenska Golfförbundet?

Blir banan spelbar till våren 2021, hur ska det gå till?

Banan öppnade Maj 2021

Varför har ni inte Pay&Play?

Den främsta anledningen är att klubbens medlemmar vill att vi ansluter oss till Svenska Golfförbundet. I och med det kan medlemmarna fullt ut kan använda mingolf.se. Vi får även tillgång till olika samarbeten, försäkringar, utbildningar och golf-id till samtliga medlemmar.

Frisbee golfbanan vad händer med den?

Den är kvar fast men nya håldragningar, Se här för mer information  https://udisc.com/courses/soloens-gk-discgolf-Hr4C

Vilka av de gamla hålen är det som kommer att användas och i vilken spelordning?

1, 2, 3, 4, 15, 16, 17, 8, 18

En bro har byggts mellan Vit TEE 18 till Vit TEE 8 för att ta sig fram och tillbaka

Det är bevattningssystemet som styr vilka hål som utgör nya banan.

Jag har hört att ni skickar ut informationsbrev, hur får man det?

När du skickar in intresseanmälan och lämnar din email-adress får du brevet.

Om du ändå inte har fått brevet titta i din skräpkorg/trash folder.

Är klubben med i Golf Runt Siljan samarbetet?

Ja.

Får man spela på Dala greenfee hos er?

Ja, som medlemmar i Dalarnas Golfförbund gäller Dala greenfee hos oss 185:- och medlemmar hos oss spelar på Dalagreefee på dalaklubbarna.

Förmåner som fullvärdig medlem

·   Obegränsat spel på Solön GK

·   Dalagreenfee 25% rabatterat pris på ordinarie greenfee på alla golfklubbar i Dalarna

·   Siljangreenfee alla dagar efter kl:13:00 på klubbarna: Mora GK; Rättviks GK, Leksands GK, Tällbergs GK och Furudals GK